Jauhi Virus Spam Pada Yahoo Messenger


Mesti ramai yang pernah mengalami situasi yang camni, dimana YahooM korang terkena virus SPAM yang kadang2 boleh buat pengguna jadi gila. Frust pon ade. Tengah2 on9, tibe2 datang la mesej yang ntah pape bahasa,lepas tu, banyak kali pulak tu. 
Bila dapat mesej2 spam tu, mulelah si user uh mintak2 maaf, than cakap,"sory3,td uh bukn aku antar","maaf2,aku xtaw ape kena ngan laptop aku, de orang hack kot".. hahah. Lama2, kalau korang dah bengang sangat, korang g delete dia dari list friend. Kesian dia weyh...~
Takpe, itu dah jadi kebiasaan. Lagipun, tu pon boleh jadi bukan salah korang. n kadang2 memang salah korang pon, sebab korang masuk website yang memudahkan korang nak dapat virus. Hah!, lain kali degil la lagi. Bukak wesite yang tak perlu bukak. Buka facebook dah laa.. hohoh~ 

Dulu, aku pon pernah kena jugak, macam korang yang pernah merasa. Aku pada awalnya, anyak kali mintak maaf, last2, ku beli antivirus original, install,than scan laptop nih sampai ke lubang cacing virus tuh. Than alhamdulillah, Virus spam, dah pon blaaaaaa~
Kat bawah nih, tips2 untuk korang buang virus SPAM jahanm tu dari laptop n ym korang:

  • Scan PC korang menggunakan antivirus dan lakukan Disk Cleanup.
  • Korang kena uninstall YM, lepas tu korang kena delete segala folder Yahoo dalam system PC korang, download YM yang latest sekali daripada web Yahoo Messenger.
  • Guna Yahoo Web Messenger
  • Jangan guna YM lagi, dan bertukar kepada MSN Live chat ataupun Skype. Miahaha!



0 comments:

Post a Comment

 
 

Nak tahu cara buat camni?
Klik sini sini (Info Blog)