KTM + MONORAIL = Hampeh~


Hari rabu lepas, ku tak sempat nak post pasal kl monorail yang suka makan masa orang, KTM pon lebih kurang je. tulah public transport, kadang2 baik waktunya, kadang2 buruk masenya minah oii~ Mulanya dr pukul 9malam,waktu tu waktu tuk balik, dari sebuah bangunan popular ngan tapak mainan indoor paling besar tuh, Time square~
Agak2 kamu, kalau dah pukul 9 lebih, d campurnye dengan hari rabu, (tiket wayang murah kan), dan d campurnya lagi dengan india+cina+melayuk+pakistan,bangladesh(nyemak je)+matminah saleh, dah konferem padat,ketat,sempit,penuh.... hahah~ xmo cakap.. Itu kan fakta malaysia kan~ :D   tapi best~

Ok2,berbalik pada masalah monorail tadi, bila nak g beli tiket, si guard tu pon berkate2 lah kepada kami2 ni hah,"ohoiiii sume~ hari ni tiket free...~" hah! Aku dengan hepy nya,orang pertama g msuk dulu than cari tempat duduk..huhhu~ urm,ok,my flow line to klang k, dari jalan imbi nak ke kl central,(aku tggal klang kan), terpaksala aku mnunggu sampaikan sejam lebih.. Selalunya,15minit da sampai satu2, ini aku tak tahu la masalah dia.. Hujan kot.. Monorail mana boleh laju2 kalau dah jalan tu licin. :-p 

 
 *jAlaN pOn jEms~*
After 1hour waiting si monorail nh, akhirnya sampai gak.. dan nak di pendekkan crite si mat jenin nih, akhirnya dia naik, dan sdang syok2 rilex, rupa2nya benti smpai jln hang tuah..! Hampeh~ asal ko x benti jln jebat je..!  

Dengan daya pemikiran yang blur2 n tak pernah benti kat situ, aku mencari2 jalan pulang.. aku cari bas.. halamak! takde.. aku dengan cepatnya, dah cuba nak slamber2 cool, teros g tanya orang.. hahah~  Rupa2nya kena g msjid jamek dulu, lpas tu g putra~ Than di pendekkan crite lagi, bila dah sampai msjid, aku cpat2 g cari train (takut kena tinggal ler~).. aku cari lagi.. kat mana nak naik train.. Tanpa tanya orang, aku jalan hampir  setengah kilo2meter uh, baru lah aku g tanya orang.. Hallamak~ aku clap lagi.. terpaksa la si mat jenin nih patah balik stgh kilo tu.

Sedang ku turun menghala tuju ke train, ku beli tiket, dan ini perbualan ku denganya ;

Aku: "bang,tiket g putra satu eh~ (dengan gaye bajet serba tau)"
Abg: "brape dik?"
Aku: "hah, pe die??xdgr~...(2x)" :p
Abg: "nak brape dik!~????)
Aku: "uhuk,pekaknya aku..(dlm hati yer) Uhm,satu je bang.."
Abg: "nah~ rm1.60"
Aku: "trima ksh..Erm bang,nak tanya,nak g kL cntrl,g putra ke?"
Abg: "eh,bukan. Terus g kL cntrl la..."
Aku: "owh,yeh?? (dengan gaye malu,aku mintak tukar~" huhhu..

Ni sume salah orang pertama yg gtaw aku jalan mana..Cipet~


Selepas dah habis tali arus harungi haru biru sume, time for waiting KTM pulk sekarang.. hendak kehendak, ku letih sangat aku duduk la sandar kat hujung2 dinding yang boleh duduk.. Aku duduk, suma nak duduk lpas tuh.. taw pon, ingat kakiku rubut ke...

*Pompuan ni makan Mcd dpan aku!
siap sos plus tisu satu set lg tuh~*

Sejam lagi skali, masa aku kena makan camtu je, menunggu pulak ktm yang lembab uh~ aku tertido kat tepi tu.. setengah jam.. uhuhm.. Than ku malas nak crita panjang, akhirnya, aku sampai juga klang ku yang tercinta nih... huhuhu~ sadis perjalanan ku seharian.. setakat balik, campur2 tolak2 darab2, sumenye 3jam stgh.. smpai la pkul 12 lbih.. ish3~  


Motif story here, KTM + MONORAIL, SUCK!!!! but anyway, bagus juga, sbb barulah aku tahu jalan nak g pwtc,ampang,bangi...huhuh macam aku d bawah tempurung.. :D

Bagi kamu2,prepare2 la duit bayak2 takut sesat macam aku, n tak cukup duit kang~  hehhe...

6 comments:

tia said...

alalala, tiannyer dye..trase serba salah d c2..telah mmbazirkn masa n wet dye d c2..huhu..soe seh!

hAsiFzuL said...

eh2,xde r~ kan da ckap.. no wory~ pape pon,best dh dpat tw jlan nk g tmpt2 len kan~ thanks...

mamek eaturmusicx said...

huhu. sabarkan sebahagian dari iman.. =)
anyway, thx follow blog aku! bru je follow balik! ngeee

tia said...

em, oke! da tau jln uh, naty kte g same2 k! haha.

hAsiFzuL said...

Mamex,owite..tengs.
Tia,nk ke? Jom3

hAsiFzuL said...

Mamex,owite..tengs.
Tia,nk ke? Jom3

Post a Comment

 
 

Nak tahu cara buat camni?
Klik sini sini (Info Blog)